سلام اشکان مستوفی هستم کارشناس دیجیتال مارکتینگ,سئو و تولید محتوا در این بخش شما را با اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ ، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) ، (Search Engine Optimization – SEO) از اصطلاحات بازاریابی آنلاین در دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی داخلی از اصطلاحات بازاریابی آنلاین ، بازاریابی خارجی (Outbound Marketing) ، بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) از اصطلاحات بازاریابی آنلاین ، لینک سازی (Link Building) ، کوپون پیامکی (SMS Coupon) ، (Content Marketing) از اصطلاحات بازاریابی آنلاین که نکات کلیدی و بروز است آشنا میکنم.
منظور از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال استفاده از صفحات مجازی مانند: موبایل، کامپیوتر، اینترنت و… است. برای افزایش تعداد مخاطب و معروف ساختن یک برند، امروزه بازاریابی دیجیتال یکی از هدفمندترین انواع بازاریابی به شمار میرود.
در بازاریابی دیجیتال شما میتوانید با مخاطب, هدف خود را انتخاب کرده و نتایج حاصل از بازاریابی دیجیتال را اندازه گیری کنید.
بهینه سازی وب سایت و یا سئو با هدف عملکرد سایت بر اساس استانداردهای موتورهای جستجوگر گوگل و جذب بازدیدکنندگان و مخاطبین بیشتر از این طریق عمل میکند.
بازاریابی داخلی یکی دیگر از اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ است که به معنی تمرکز بر روی بهیه سازی وبسایت، تولید محتوای به منظور جذب مخاطب میباشد. در این نوع از بازاریابی شما میتوانید با استفاده از فایلهای صوتی و تصویری، خبرنامه، بازاریابی انلاین در صفحات مجازی کتابهای الکترونیکی و به کمک وبلاگ مشتریای بیشتری را به خود جذب کنید.
استفاده از انواع روشهای مختلف تبلیغاتی به منظور برقراری ارتباط با مشتریان و جذب مخاطبین بیشتر است. این بازاریابی شامل تبلیغات کلیکی و بنری، ارسال ایمیل و پیامک میباشد. در این نوع از بازاریابی شما به دنبال مشتریان رفته و با آن ها را با اهداف تبلیغات خود آشنا خواهید کرد.
در این روش از بازاریابی آنلاین شما برای گروهها و افراد های مختلف با ارسال پیامک های متن تبلیغاتی ارسال میکنید. این کار به دو صورت انجام میشود:
یا پیامکهای آماده میفرستید یا یک لیست از شماره مخاطبان را جمعآوری کرده و به آنها یک پیام جذب کننده ارسال میکنید.
یکی از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ لینک سازی میباشد. با استفاده از این لینکها تعداد لینکهای با کیفیت در یک وبسایت افزایش یافته و این کار منجر به افزایش رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجوگر گوگل میشود. همچنین برای شناسایی و معرفی یک برند,عملی ثابت شده است.
یکی دیگر از اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ به این صورت است که یک پیشنهاد برای مخاطب پیامک خواهد شد و میتواند با نشان دادن این پیام به شما یا با استفاده از کد مخصوصی که در این پیامک ها برایش فرستاده میشود از این پیشنهاد استفاده کند. مثلاً پیشنهاد یک تخفیف 20درصدی در هنگام خرید.
[gallery columns="1" link="file" size="full" ids="1891"]
در این روش شما به تولید محتوا جذب کننده، مفید و غنی در زمینه کاری خود انجام داده و آنها را از طریق بسترهای تبلیغاتی و کانالهای متفاوت پخش میکنید.
در این صورت افراد بیشتری از طریق شبکههای اجتماعی و موتورهای جستجوگرمثل گوگل,فایرفاکس ومشابه آن میتوانند شما را پیدا کنند و با برند شما آشنا شوند.
شما در این روش برای تبلیغات برند خود از شبکه های اجتماعی استفاده میکنید.شما میتوانید به افراد برای تبلیغ برندتان در صفحاتشان پول پرداخت کنید و یا اینکه خودتان صفحه ای ساخته و با تولید محتوای جذاب و مفید به قوی سازی برند و تبلیغ آن بپردازید.
ری مارکتینگ نوعی تبلیغات پولی است که یکی از مهم ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ است . در این روش شما افرادی را که با روشی های مختلف وارد وبسایت شما شده و تبلیغات انجام دادهاند را شناسایی کرده و از آنها دعوت میکنید که مجدداً از وب سایت شما بازدید کنند. در این مناطق شما میتوانید مشتریان یک محصول، کالا، خدمات مشخص و یا کسانی را که یک فعالیت مشخص در سایت شما انجام میدهند را مورد هدف قرار دهند.
در این نوع از بازاریابی شما با ارسال ایمیل برای مخاطبان خود به تبلیغ برند خود پرداخته و برای آنها مقاله ای مرتبط با برند خود و نیاز آنها ارسال میکنید. ایمیل به دو روش انجام میشود. شما میتوانید ایمیل خود را به یک بانک ایمیل ارسال کنید یا اینکه یک خبرنامه ایمیلی ایجاد کرده و از مشتریان خود درخواست کنید تا آنها را با مخاطب های دیگربه اشتراک بگذارند.
از دیگر اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ همکاری در فروش است به این صورت که همکارانتان زمانی محصولاتان را به فروش میرسانند و یا آنها را تبلیغات میکنند که در ازای انجام این کار سود کسب کنند یا درصدی از فروش کالای مورد نظر را دریافت کنند.
از دیگر اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ نرخ تبدیل است. نرخ تبدیل به تعداد افرادی که از وب سایت شما بازدید میکنند به کاربر و یا مشتری فرسایی تبدیل میشوند، گفته میشود. برای اندازهگیری نرخ تبدیل قبل از انجام هر کاری نیاز است که تعیین کنید بازدید کننده باید چه کاری در وبسایت شما انجام دهد و بر اساس آن این نرخ را اندازه گیری کنید. فرایند بهینه سازی نرخ تبدیل را به اختصار CRO – Conversion Rate Optimization گفته می شود.
این تبلیغات به کمک گوگل انجام می شود. به کمک این روش شما میتوانید تبلیغات خود را در وب سایتهای وابسته به گوگل و یا در جستجوهای مرتبط نشان دهید.
استفاده از آمارها و ابزارهای دیجیتال به منظور بررسی میزان موفقیت برند را تحلیل دیجیتال مینامند. شما با استفاده از این تحلیل میتوانید اطلاعات بسیار معتبر و مفیدی را از نوع عملکرد مشتریان خود کسب کنید.
منبع و مواخذ برگفته شده:
کارشناس مشاور مارکت پلیس - دکتر امیرکرابی