سلام. من امیر کرابی هستم . مشاور دیجیتال مارکتینگ! در مقاله قبلی در مورد دیجیتال مارکنینگ سخن گفتیم و در این مقاله قصد دارم تا برای شما بیان کنم که اولا دیجیتال مارکتینگ چیست و ثانیا آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست. سپس خواهم گفت که دیجیتال مارکتر کیست و چگونه از آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان من استفاده کنید و به استخدام دیجیتال مارکتینگ درآیید. در ادامه انواع دیجیتال مارکتینگ و در نهایت چارت سازمانی دیجیتال مارکتینگ را تشریح خواهم کرد.
از این که با من همراهید و با انتقادات و نظرات خود ما را در ارائه محتوای بهتر یاری میکنید سپاسگزارم.
در پاسخ به سوال دیجیتال مارکتینگ چیست باید عرض کنم که فعالیت در تمامی حوزه های بازاریابی دیجیتال را دیجیتال مارکتینگ گویند. دیجیتال مارکتینگ یعنی بازاریابی با تمام ابزارها و امکانات دیجیتال جهان!
و اگر هنوز متوجه نشده اید که آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟ پاسخ من این است که شرکت ها و یا تیم هایی که به صورت مستقیم در امر بازاریابی دیجیتال فعالیت میکنند، آژانس دیجیتال مارکتینگ نام دارند.
آژانس دیجیتال مارکتینگ پنجره، یکی از موفق ترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ ایران است. علت این ادعا را می توان در دو بخش رزومه و تیم دیجیتال مارکتینگ آن یافت!
توقع شما از دیجیتال مارکتینگ چیست؟ به این سوال که چرا دیجیتال مارکتینگ، در مقاله ی دیگری اشاره کردیم. در آن مقاله بیان کردیم که بهترین شیوه تبلیغات این رشته است. از شما دعوت میکنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر آن مقاله را مطالعه فرمایید.
پیش از آنکه به صورت تفصیل شرح دهیم که دیجیتال مارکتینگ چیست باید بگوییم دیجیتال مارکتر کیست! فعالان عرصه دیجیتال مارکتینگ را دیجیتال مارکتر گویند. یک دیجیتال مارکتر شخصی است که در تمامی شاخه ها و یا شاخه های خاص از دیجیتال مارکتینگ فعال است.
بارها با خودم فکر کردم که خدمت من به دنیای دیجیتال مارکتینگ چیست؟؟ امروز افتخار دارم اعلام کنم آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان در کرج را به صورت کارورزی، برای علاقمندان اجرا نموده ام.
در این دوره دیجیتال مارکتینگ رایگان تمامی انواع دیجیتال مارکتینگ را بیان خواهم کرد و در حین دوره به صورت کارورزی، هزینه های آن را (از بابت کاری که در روز انجام می دهید) تصفیه میگردد.
صادقانه یک سوال از شما دارم، حس میکنید که استعداد شما در دیجیتال مارکتینگ چیست؟
پس از اتمام دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان، علاقمندان می توانند به عنوان یک دیجیتال مارکتر، به استخدام دیجیتال مارکتینگ تیم پنجره در آمده و از این راه به درآمد خوبی برسند.
استخدام دیجیتال مارکتینگ و فعالیت در این رشته دارای مزایای زیادی است:
بزرگترین توقع شما از شغل دیجیتال مارکتینگ چیست؟ دیجیتال مارکترها به صورت عمومی و منطقی (پس از تسلط کامل به کار و اتمام دوره کارورزی) به صورت دورکاری فعالیت نموده و معمولاً اجباری بابت حضور در فضای شغلی و خشک شرکتی ندارند. تمامی دفتر کاری یک دیجیتال مارکتر در گوشی موبایل و یا تبلت و نیز لبتاب او خلاصه شده است.
مزیت رقابتی دیجیتال مارکتینگ چیست؟ یک رشته بروز رسانی شده جهانی! هیچ شغلی مانند دیجیتال مارکتینگ بروزرسانی شده و منطبق بر علوم نوین جهان نیست.
شما نمی توانید یک دیجیتال مارکتر حرفه ای باشید و علوم خود را به صورت منظم و دائمی، بروز نکنید. در رشته دیجیتال مارکتینگ شما تمامی مقالات این رشته را به صورت روزانه پیگیری کرده و همه آنها را مطالعه خواهید کرد.
میدانید بهترین خاصیت بی چون و چرای دیجیتال مارکتینگ چیست؟ این که در تمامی کشور های صنعتی جهان اول به عنوان یکی از بهترین مشاغل، فرصت شغلی برای یک دیجیتال مارکتر حرفه ای وجود دارد.
تیم های دیجیتال مارکتینگ در بعضی از کشورهای توسعه یافته به جادوگران (مجیک من magic man) مشهور بوده و جایگاه ویژه ای در شرکت های بزرگ دارند.
در تعطیلات رسمی، برنامه یک شاغل حرفه ای دیجیتال مارکتینگ چیست؟ یک دیجیتال مارکتر در تمامی ایام تعطیلات حق دارد که کار کند یا نکند. فارغ از این که در ایام غیر تعطیل نیز، اختیار کار او (باز یادآوری میکنم که به علت دفتر کاری ای که در جیب خود دارد) با خود اوست. اما اینکه بداند که تمام ایام تعطیلات رسمی را نیز او تعطیل است خود یک مزیت بزرگ است.
آزادی زمانی دیجیتال مارکتینگ چیست؟ حق انتخاب ساعت کاری یک دیجیتال مارکتر در طول روز!!!
یک دیجیتال مارکتر حق دارد تایم خود را در منزل یا محل کار انتخاب کند. زیرا محتواهای تولید شده شما برای آینده ذخیره می شوند. (در بند بعدی مربوط به پس انداز کاری توضیح کامل خواهم داد)
یک دیجیتال مارکتر می تواند با مقداری پیش بینی محاسبه شده و پس انداز کاری، از آزادی زمانی کامل استفاده کند.
پس انداز کاری در دیجیتال مارکتینگ چیست؟ شما می توانید از تمام زمان اضافه خود در طول روز و یا حتی شب ها استفاده کرده و محتواهای مربوط به سئو فروشگاه اینترنتی خود را در کامپیوتر خود ذخیره نمایید تا در زمان مناسب از آنها استفاده کنید.
از سوی دیگر امکاناتی در هسته وردپرس (به انگلیسی WordPress) وجود دارد که شما می توانید محتواهای آماده شده خود را برای زمان آینده برنامه ریزی کرده تا در هر زمان که شما مشخص کردید، محتوا به صورت اتومات تکثیر شود.
معیار شما برای یک درآمد ایده آل در رشته دیجیتال مارکتینگ چیست؟ درآمد یک دیجیتال مارکتر را در بخش بعدی این مقاله به تفصیل بررسی خواهیم کرد. اما در این بخش همین مقدار توضیح کافی است که این درآمد حداقل 5 تا 10 برابر اداره کار ایران می باشد!
انواع دیجیتال مارکتینگ چیست؟ انوع آن ارتباط مستقیم با بیزنس پلن پیش روی شما در استراتژی دیجیتال مارکتینگ سازمان مربوطه خواهد داشت! نمی توان به سادگی انواع دیجیتال مارکتینگ را بر شمرد؛
اما من به عنوان یک استراتژیست، بعضی از انواع دیجیتال مارکتینگ را در این بخش برای شما نام خواهم برد:
دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام یکی از پر طرفدار ترین انواع دیجیتال مارکتینگ است. به نظر شما گرایش این سبک از دیجیتال مارکتینگ چیست؟ پاسخ واضح است. نگاهی مستقیم و بدون حاشیه به اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی قوی
در این سبک از دیجیتال مارکتینگ، تنها ابزار قابل استفاده، فضای شبکه اجتماعی و پروفایل شماست و سفارش محصول به صورت مستقیم در بخش پیام دایرکت اینستاگرام دریافت و محصول برای شخص پست می شود.
به نظر شما ارتباط میان بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ چیست؟ استفاده تخصصی خاص از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در کنار ویزیت حضوری یا تلفنی اشخاص را بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ گویند.
حدس میزنید که بیشترین تمرکز این سبک از دیجیتال مارکتینگ چیست؟ سامانه های ارتباطی پیامک و یا نرم افزارهای ارتباطی مانند تلگرام و واتزآپ و غیره
تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ بارها با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. به نظر شما تفاوت تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ چیست؟ تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ دو عضو جدایی ناپذیر از یکدیگر بوده و هستند اما تبلیغات بخش کوچکی از دنیای دیجیتال مارکتینگ است.
(عکس)
با یک مقدار تمرکز و تفکر در میابیم که تفاوت تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ چیست! تبلیغات یکی از اهداف دیجیتال مارکتینگ است. در واقع دنیای دیجیتال مارکتینگ بدون تبلیغات ناکارآمد و ناقص است اما تمام آن نیست.
به نظر شما بجز این موارد که نامبرده شد، دیگر اهداف دیجیتال مارکتینگ چیست؟
حال که متوجه شدیم انواع دیجیتال مارکتینگ چیست، نوبت به آن رسیده که بدانیم چارت سازمانی دیجیتال مارکتینگ چیست.
پس لطفا در ادامه مقاله با من همراه باشید.
قبل از آنکه بخواهیم بررسی عمقی در پاسخ به سوال چارت سازمانی دیجیتال مارکتینگ چیست داشته باشیم، باید بدانیم استراتژی شما در انتخاب انواع دیجیتال مارکتینگ چیست!
هر نوع از انواع استراتژی سازمانی، خود نیازمند چارت سازمانی دیجیتال مارکتینگ متفاوت است! اما من تلاش دارم تا به شما این آگاهی را بدهم که خاصیت و وظایف هر بخش از سازمان دیجیتال مارکتینگ چیست تا شما خود تصمیم بگیرید که در کدام بخش ها چه چارت سازمانی دیجیتال مارکتینگ را برای خود ترسیم و اجرایی کنید:
به نظر شما عالی حساس ترین و مهمتری وظیفه مدیر دیجیتال مارکتینگ چیست؟ هماهنگی میان تک تک عناصر سازمان در رسیدن به هدف
استراتژی های اصلی دیجیتال مارکتینگ توسط مدیر دیجیتال مارکتینگ چیدمان می شوند. سپس بررسی بیزنس پلن ها و یا در ابعاد کوچکتر آنها یعنی پروپزال ها جهت رسیدن به یک نقطه از فروش و بازاریابی یا برند سازی دیجیتالی توسط مدیر دیجیتال مارکتینگ برنامه ریزی و راهبری می شود.
(عکس)
همه ما میدانیم که نقش هماهنگی بعنوان مهمترین جزء دیجیتال مارکتینگ چیست
تمامی بخش های اصلی سازمان دیجیتال مارکتینگ، زیر مجموعه مدیر دیجیتال مارکتینگ و تحت راهبری او خواهند بود. هماهنگی حرکت صحیح بخش تولید محتوا با مدیران بخش سئو و بخش سئو با بک لینک ها و شبکه های اجتماعی و غیره؛ همگی با مدیریت این شخص حرکت و هماهنگ خواهند بود.
سازگاری سیستم های سخت افزاری با اهداف سازمان اعم از دستگاه های کامپیوتر و اینترنت و مودم ها و شبکه ها و پرینترها و سخت افزارهای مربوط به نمایشگرهای آماری و تبلت ها و گوشی های موبایل درون و بیرون سازمان همگی توسط مدیر آی تی برنامه ریزی و راهبری می شوند.
به نظر شما تاثیر این بخش در دیجیتال مارکتینگ چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
مسئولیت ظاهر سایت و سلامت CMS داخلی آن و پیامهای داخلی سایت (کامنت به انگلیسی Comments) و نیز رسیدگی به حملات سایبری و غیره همگی جزو وظایف طراح سایت هستند.
آیا می دانید که تاثیر غیر مستقیم طراح سایت بر ساختار دیجیتال مارکتینگ چیست؟
عبارت است از:
از وظایف مدیر هاست است.
(عکس)
شما حدس میزنید از میان لیست بالا، حساس ترین و مهتمرین وظیفه این بخش از سازمان بزرگ دیجیتال مارکتینگ چیست؟ حتماً نظرات خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.
مدیر سئو وظیفه دارد تا در ابتدا با توجه به بررسی چندین مورد از لیست زیر استراتژی بخش تولید محتوا و مدیا فکتوری و شبکه های اجتماعی را مشخص و بر صحت کار آنها نظارت کند:
به نظر شما تاثیر این لیست وظایف در روند رشد یک سازمان در بخش دیجیتال مارکتینگ چیست؟ نظرات شما برای ما اهمیت داشته و در رشد سازمان ما تاثیر گزار است!
مدیر شبکه های اجتماعی وظایف مشخص و منظمی دارد که در آینده یک مقاله کامل در این باره خواهم ساخت:
به نظر شما ارتباط شبکه های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ چیست و این فضا به چه میزان در رسیدن سازمان به اهداف دیجیتال خود تاثیر گزار خواهد بود؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
(عکس)
بخش تولید محتوا خود بر چندین بخش با وظایف زیر استوار است:
تولیدات این بخش، به صورت مستقیم در بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو و اجرای کمپین های تبلیغاتی استفاده می شود.
به نظر شما جایگاه این بخش در ساختمان بزرگ دیجیتال مارکتینگ چیست؟
عرایض فوق را در قالب یک فایل PDF قابل دانلود با عنوان دیجیتال مارکتینگ چیست در اختیار علاقمندان قرار خواهم داد تا هر کجا نیاز بود از آن استفاده نمایند. بدیهی است در صورتی که امکان آن بود، از نام من هم به عنوان نویسنده یاد شود و اگر محدودیت وجود داشت، هیچ دینی تحت عنوان حق کپی رایت به گردن استفاده کننده نخواهد بود! و این یک دیتای رایگان است!
دانلود رایگان مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست
دانلود رایگان مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست
از شما که انتقادات و پیشنهادات خود را با من در میان می گزارید سپاسگزارم
منابع و مواخذ این نوشته: